perjantai 7. joulukuuta 2018

Marraskuun suosikit 2/2

Jes, sain julkaistua tän tokan osan ennen joulukuun puolta väliä. .--D Nyt kerron loputkin marraskuun suosikit!

Tempel Body Arts -week
Sofiah Thom järjesti ihanan ilmaistapahtuman, jossa hän oli kutsunut naisia kokoon puhumaan feminiinisestä energiasta. Sivu näyttää olevan vielä ainakin pystyssä, jos joku on kiinnostunut kuuntelemaan aiheista jälkeenpäin. Kirjoitan myöhemmin joulukuussa lisää tästä tapahtumasta blogiini. .-) Sofiah on ollut mulle suuri inspiraation herättäjä jo pari vuotta, uskomaton nainen!

○○○○○○○○○

Strictly Come Dancing -Tanssijat top 3
Listaan lempparitanssijat, jotka ovat inspiroineet mua! Paso Doble on ehdottomasti mun mielestä viihdyttävin tanssi, ja siksi ihan vahingossa satuin valitsemaan kaikilta pareilta kyseisen tanssin tähän listaukseen. .-D Mä tykkään myös kaikista synkistä tansseista paljon.

1. Joe Sugg & Dianne Buswell
Tottakai mä olen uskollinen Joelle! Ilman häntä en katsois kenenkään tansseja. .-D Mä oon tosi vaikuttunut ja ilahtunut Joen ja Diannen esityksistä joka viikko. Ihailen miten motivoituneita he ovat etenemään kisassa ja miten Joe ylittää itsensä jatkuvasti! En vaan tajua mikä puvustajia vaivaa. Tosi usein Joe ja Dianne on puettu ihan kummallisilla vaatteilla.
○○○

2. Lauren Steadman & AJ Pritchard
Yksikätisyys inspiroi mua ihan sikana, ja se erottaa Laurenin hyvin muista. Joka viikko yllätyn ja ihastelen, mitä tämä kaksikko on keksinyt. .-) Lisäksi mä tykkään tuossa tietyssä tanssissa musiikki-Poisonista, ja heillä on hauska Lumikin Kuningatar -aihe.
○○○

3. Faye Tozer & Giovanni Pernice
Mä en ollut oikein varma, kenet ottaisin kolmansiksi, mutta toi ylläoleva esitys oli niin vau, että päädyin tähän kaksikkoon. Varmaan paras esitys, mitä täällä on tähän asti nähty. Muistelen että heillä on ollut aika usein hienoja koreografioita.
○○○

+ Lee Ryan & Nadiya Bychkova
Blue-bändin Lee Ryan osallistui myös kilpaan, mutta harmiksi hän putosi pois jo ihan alussa. .-( Tää tanssi on kuitenkin jäänyt hyvin mieleen, hauska. .-D

○○○○○○○○○

Bratz Rock-laulukisa
Saatiin Kasan kanssa valmiiksi uusi Bratzien laulukisa, ja näille esityksille on tullut taas naurettua vaikka kuinka. .--DD Huvittavimmat laulajat on taas ärjyvä Jade ja Sasha, jolla on todella kummallinen oh-uuuh-oh-hohohohohoo-kohta. .-D Kiinnyin paljon myös Yasminin synkkään esitykseen, ja heiluvat kuvakulmat ovat hauskat. .-D Myös Cloejen, prinsessa Jaden ja Cameronin laulut on omalla tavallaan ilahduttavat. Tässä videossa tapahtuu myös juonellisesti jännittävä käänne, mikä voi muuttaa koko tulevaisuuden asetelmat!

○○○○○○○○○

Hiusten kasvatus
Hiusten värjääminen teki mun hiuksista kuivat ja ohuet tosi nopeasti. Mä en ole värjännyt hiuksia yli kahteen vuoteen, mutta silti mä kärsin vielä kuivista värjätyistä latvoista. Mä alan olla jo sen verran epätoivoinen, että käännyin subliminal-videon pariin. .-D Tän videon pitäis nopeuttaa hiustenkasvua, ja vie vaan 10 minuuttia päivästä kuunnella se. Mä jopa luulen, että mun hiustenkasvu on hieman nopeutunut. (Toisaalta aloin kuunnella tätä juuri niihin aikoihin, milloin yleensä havaitsen mun hiuksien kasvaneen, mutta sovitaan että se huomio tuli tän videon ansiosta.) Mä uskon vahvasti siihen, että tiedostamattoman mielen päästäessä irti mahdottomilta tuntuvista ajattelumalleista, voi hiuksetkin alkaa kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Mä niin odotan sitä vaihetta, kun mulla on taas mun luonnollinen väri kokonaan hiuksissa. ♥

○○○○○○○○○

Aly Art ja pukeutumisvinkit
Innostuin ihan sikana tästä videosta. Mä en tiennyt, että jin- ja jang-energian voi tunnistaa ympäriltä, vaatteista ja omasta kehosta niin "helposti". Jin on feminiinistä energiaa: pyöreää, pehmeää, pientä, lyhyttä. Jang puolestaan on maskuliinista: terävää, jäykkää, pitkää, kulmikasta.

Mä mietin vielä mun vartalotyyppiäkin uudestaan, ja musta tuntuu tällä hetkeltä siltä, että mun on pakko olla joku gamineista. Mun vaisto sanoo sitä yhä uudelleen ja uudelleen. .--D Ne kaikki "kriteerit" ei ihan täyty, mutta niitä ei pidäkään katsoa ihan pilkuntarkasti. Kyse on enemmänkin yleisistä linjoista, mikä saa tietyt vaatteet näyttämään paremmalta ihmisten päällä. Mä tyyliin vaihdan mielipidettä mun vartalotyypistä päivittäin. Kunpa vaan tää asia selkenisi mulle jo. .-D

On kuitenkin kiva alkaa etsiä sellaisia pukeutumistyylejä, jotka sopii just mulle. (En mä tosin oo vielä siellä asti, kun koitan vaan löytää sen vartalotyypin ensin.) Musta ainakin tuntuu, että näytän joissain vaatteissa ihan pölvästiltä. .-D Kiinnostuin hetkeksi aikaa myös miettimään värianalyyseja ja muuta kivaa.

○○○○○○○○○

Top 5 Musavideot
Marraskuussa mä katsoin aika vähän musiikkivideoita, mutta kyllähän silti pari hauskaa videota löytyi!

1. Red - Yours Again x5
Mä olin alkukuusta vieläkin tosi koukussa tähän. Mä vaan olin ja kuuntelin tunnekehon löydäksiä. .-D Lisäksi YouTube suositteli tätä mulle ihan kokoajan, ja tää video oli niin helppo aina klikata auki. .-D Varmaan taas yksi sellainen kappale, mistä en pääse ikinä yli. "I'm never letting go"
○○○

2. Fall Out Boy - This Ain't A Scene, It's An Arms Race x4
Ah, Fall Out Boyn vanhat musavideot teki paluun marraskuussa, mutta tätä yllä olevaa katsoin eniten. FOB inspiroi mua ihan sikana nuorempana, ja musta oli aina tosi mielekästä katsoa näitä videoita. Koko ajan tapahtuu kaikkea ihan randomia. .--D Mietin vaan tätä katsellessa aina niitä omia vitsejä, kuten: "Andy tulee", ja joskus hupsuna luulin Andyn nimen olevan Caleb, kun luin tuolta videon yhdestä lehden kannesta jotain, mikä ensiksi silmään vain osui. .--DD ♥ Siihen aikaan lauloin myös hyvin vaikeat sanat "This ain't a scene" -> "Jussii, Jussii". .--DDD Puhumattakaan siitä, että tää väärinkuullut sanat -video on turmellut tän laulun ikuisiksi ajaksi (hyvällä tavalla) siten, etten kuule enää mitään muuta tossa tietyssä kohdassa kuin "Also into cats" ! Tän kaiken jälkeen mun on tosi vaikea enää tässä kohtaa lähteä tulkitsemaan videon aihesisältöä vakavissani, mutta ehkä teen senkin vielä jokin päivä. Jotenkin kun on tottunut katsomaan kyseistä videota aivottomasti vuodesta toiseen, niin nytkään ei oikein lähde liikkeelle. Tää laulu viihdyttää mua sinälläänkin miettimättä syviä tarkoituksia. .-D Sen verran mä tajuan, että toi video kertoo Peten painajaisista. Hän herää kauhu-unestaan lopussa.
○○○

3. Cheryl Cole - Parachute x4
Taas vanhoja tuttuja! Tässä on niin kaunis video, että kyllähän sitä kelpaa katsella. .-D Mulle herää sellainen ilo ja luottamus Parachutea katsoessa, että kaikki tulee menemään niin kuin pitääkin. Elämä on tanssia! Cheryl julkaisi myös ihan uutta musiikkia. Katsoin "Love Made Me Do It" -videon pariin kertaan, mutta ne määrät eivät riittäneet listoille asti.
○○○

4. Sarbel - Yassou Maria x4
Mä kuuntelin tätä laulua innoissani viime keväänä, ja nyt se teki täysin odottamatta paluun! Sarbel on vaan niin mahtava, ja näen hänessä paljon mun omia hyviä puolia. Ihan kiinnostuin miksi näin on, ja etsin käsiini hänen tähtikarttansa. Selvisi että Sarbelin aurinko ja mun kuu on konjuktiossa, ja lisäksi meillä on Merkurius (vieläpä samassa asteessa) ja Venus molemmilla Kaksosissa. Meissä virtaa (osaksi) sama energia, joten ei ihmekään, että näen hänet jonain jumalana. .--D Tässä laulussa on kiva kanssa etsiä sitä omaa jumalatar-olemusta ja kuvitella, että Sarbel puhuu kokoajan minusta tuon laulun aikana. .-D ♥ Ah ihana kappale! Tykkään muuten paljon tosta videon "olkapäätanssista". .-D
○○○

5. The Pretty Reckless - Make Me Wanna Die x3
Tää kappale on musta täydellinen. Rakastan sitä, miten tässä välillä soi sellaista haahuilumusaa (.-D), ja heti sen perään tulee oikein kunnon räminäkitaroinnit. Niin upea ääripäiden yhdistely, ettei sitä voi muuta kuin ihailla! Tuntui niin hyvältä kuunnella tätä, kun olin välillä sellaisessa ärinäkyllästymistilassa. Tuntuu vaan että sielu saa rauhan! Video kuvastaa mulle sitä, kuinka toi laulaja on sellaisessa ihmissuhteessa tai sellaisten tilanteiden keskellä, missä hän joutuu luopumaan kaikesta mitä hänellä on, mutta ei saa mitään siitä uhrautumisesta takaisin. Kuuntelin muutakin Pretty Recklessin musiikkia marraskuussa, mutta erityisesti tämä kappale teki suuren vaikutuksen.
○○○○○○○○○

Muu musiikki
Listaan taas kuukauden kovimmat vainoajat. .-D

  • We The Kings - Sleep With Me: Mä oon aina kuullut tässä laulettavan "Swing with me", ja nyt mä oon vähän pettynyt, kun totuus selvisi. .-D Tää on soinut aivan kokoajan musasekoitukselta. Ihan sellainen perusmiellyttävä kappale, joten kyllä tätä kelpaa kuunnella. .-) Ylipäätään soi paljon Kasan vastalataamia We The Kings -biisejä.
  • Herra Ylppö & Ihmiset - Sata vuotta: Tää on ollut ilmoilla lokakuun lopusta johonkin marraskuun puoliväliin. Vähän petyin tohon videoon, kun katsoin sen uudestaan monen vuoden tauon jälkeen. (En mä siitä ikinä oo kyllä ylpeä ollut.)
  • Lauri Tähkä - Mä en pelkää: Meinasin unohtaa tämän! Tää kappale vainosi mua. Aina kun radion avasi hetkeksi aikaa, Mä en pelkää ehti aina soida. .-D En oikeastaan kappaleesta pidä, mutta siinä on hyvä sanoma. Mua nyt jäi ärsyttämään aivan sairaasti toi surkea musiikkivideo. Sata kertaa isompi pettymys, mitä Ylpön videossa, mitä tossa äsken just haukuin. Mä olisin saanut samalla budjetilla paljon paremman videon tehtyä.

Monet laulut kuulin kahteen kertaan melkein peräkkäisinä päivinä, mutta ne eivät ikinä tulleet kolmatta kertaa, mikä olisi tietänyt pääsyä tälle listalle. Taidan nyt kuitenkin kirjoittaa parit niistäkin (mutta en laita linkkejä, koska nää ei oo täysin virallisia vainoajia):
  • Soft Cell - The Art Of Falling Apart
  • Soft Cell - Martin (Martin kannusti mua nousemaan aamuisin, kun kuulin sen soivan viereisessä huoneessa, ja mun oli saavuttava kuulemaan se ajatuksella.)
  • Måns Zelmerlöw - Brother Oh Brother
  • Jonas Brothers - Pushin' Me Away
○○○○○○○○○

Jes, vihdoin tää toinenkin suosikkierä valmistui. Oon kirjoittanut tätä jo iäisyyden. .-D

2 kommenttia:

  1. Joen ja Diannen lisäksi Lauren ja AJ ovat varmaan ainoat kenet olen oppinut tunnistamaan noista tanssioista. .-D Meyganin pitäis nähdä joku heidän tanssivideo ja ymmärtää ettei käden puuttumisen tarvitse hidastaa hänen menoaan eikä kädettömyyttä tarvitse peiteillä! Nyyh Lee, hän oisi saanut pysyä mukana pidempään. Ja takaisin Bratz-aiheeseen, laulukisakin oli oikein saanut maininnan. .-D Ei hyvänen aika kun eilen piti yrittää olla nauramatta laulaessa tota Jaden esittämää biisiä. XD En vaan käsitä miten "This ain't a scene" voi kuulostaa ihan Jussilta. .---D Hauska toi Swing-Sleep väärinkuulema. .-D Vai vastalataamia, kai siitä on jo ainakin puoli vuotta. .-D Vain viralliset vainoajat saivat linkin. .-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska kommentti! Kiitos. .-D Joo, Laurenin käsi on oiva tunnusmerkki! Niin tosiaan, Lauren voisi olla Meyganille hieno inspiraation lähde. Kyllähän Meyganin pitäis olla ylpeä yksikätisyydestään. Se seikka tekee hänestä ainutlaatuisen. .-) Joo, toi rock-kisa on mun mielestä aivan sairaan onnistunut. Ehkä jopa paras laulukisa tähän asti. .-D Niinpä, Jade kyllä turmeli (murmeli) taas yhden laulun. Nyt menee taas monta laulukertaa, ennen kuin se kappale normalisoituu edes jollain tasolla. .---DDD Naurulaulu kuitenkin piristi iltaa kummasti. .--D <3 Siis Patrick kyllä lausuu sanoja tosi omaperäisesti, kun niistä väärinkuulluista syntyy ihan kokonainen uusi laulu. .--D Jussi on kyllä kumma tapaus. .-D Toistuikin noi väärinkuulemat paljon tässä postauksessa. .-D Aijaa, joko latailuista on jo puol vuotta? .-D Mä olin varma, että olisit ladannut noi kaks kuukautta sitten. .-DDD Kiitos vielä! Toivottavasti tuli järkevä vastaus. Ajatus vähän harhaili, kun suklaan syöminen sekoitti mieltä. .-D

      Poista

Euroviisut 2024

Euroviisuista jäi sellainen olo, etten luota enää kyseisen kilpailun rehellisyyteen. Tuntuu, että voittajamaa on sovittu etukäteen tuomarist...