keskiviikko 5. joulukuuta 2018

Euroviisumusa top 30 -lista

No niin, sitten lopultakin joulukalenterin ansiosta saan julkaistua nämä ihan mahdottoman kauan odottaneet top 30 -listat! .--D Euroviisu-lista esittelyssä!
---

Oma lista:
Ah, oli aivan sairaan hauska katsoa tämä oma lista! Siitä on niin paljon aikaa, kun tämä tuli tehtyä. Euroviisulistan tekeminen oli kaikista kinkkisin (mikä sana .--DD) niistä listoista, mitä on tullut tehtyä. On liian monta hyvää biisiä, mitkä sattuu olemaan tyyliltään vielä tosi erilaisia, ja tässähän on syntynyt jo katastrofin ainekset. .--D

Muistan, että kuuntelin jokaista kappaletta miljoona kertaa ja sijoittelin kappaleet sen mukaan, mitä tunnereaktioita ne mussa aiheutti ja mitä oli viihdyttävää ylipäätään kuunnella. Näin myöhemmin ajateltuna jotkut sijat vähän särähtää, esim. Twin Twinin Viikset pitäis ehdottomasti olla korkeammalla sijalla! Muistan että toi Song#1 pääsi mun ykkössijalle lähinnä ton nimen numeron ansiosta, mutta rakastan kyllä sen kappaleen badass-asennetta! Yassou Maria saattais olla mun tän hetkinen ykkönen. Oltiin just katsottu Kasan kanssa noi 2006-2009 Euroviisut, ja sen takia mun suosikkivuosi 2007 oli tuoreessa innostuksessa listaa tehdessä. Vanhojen viisujen uudelleenkatsomisen myötä myös Charlotte Perrelli pääsi mun listalle, koska yhtäkkiä toi laulu inspiroi mua. Oon kyllä muistaakseni aina ajatellut siitä esiintymisestä "vau". Hold Men sijoitus oli suuri yllätys listaa tehdessä, samoin I Love You Mi Vidan. En vaan pystynyt laittamaan niitä yhtään alemmas. Milim oli sellainen kieroilija, että se kappale vaan alkoi soida mun päässä ilman syytä, ja se on niin tuskainen että rakastuin siihen ja laitoin hyvälle sijalle. ♥

Tässä vielä kunniamaininta melkein listalle mahtuneille, mitä mulla oli seuraavana ylhäällä. (Järjestys ei pidä paikkaansa):
  • Norja - Mørland & Debrah Scarlett "A Monster Like Me" 2015 ♥ (täys vääryys ettei tää mahtunut)
  • Bulgaria - EQUINOX - Bones  2018 (mulla oli kuva tähän jo etsitty mutta tiputin sen kumminkin listalta, hähää)
  • Turkki - maNga - "We Could Be The Same" (lol mulla ei oo vuosilukua xD)
  • Turkki - Can Bonomo - "Love Me Back" 2012
  • Israel - IMRI ”I Feel Alive” 2017
  • Suomi - Lordi "Hard Rock Hallelujah" 2006
  • Venäjä - Sergei Lazarev ”You Are the Only One” 2016
  • Liettua - Donny Montell - Love Is Blind 2012
  • Kreikka - Kalomira "Secret Combination" 2008
  • Sveitsi - Zibbz ”Stones” 2018
  • Tanska - Emmelie de Forest "Only Teardrops" 2013
  • Moldova - Zdob și Zdub "So Lucky" 2011
  • Romania - Cezar "It's My Life" 2013
  • Moldova - SunStroke Project ”Hey, Mamma!” 2017
  • Unkari - Freddie ”Pioneer” 2016
  • Puola - Kasia Moś ”Flashlight” 2017
  • Romania - Ilinca feat. Alex Florea ”Yodel It!” 2017
Mun mielestä parhaat viisuvuodet on 2007, 2011 ja 2015. Mä en tykkää siitä tyylistä miten nykyään tehdään musiikkia ja tuntuu, ettei laulajatkaan nykyään ole enää kovin kummosia, joten uudet vuodet ei oo oikein enää napannut. Näyttää nopeesti katsottuna siltä, että Ruotsi, Venäjä ja Israel on mun suosikkiviisumaat. Niitä mulla oli eniten omassa listassa. Mun paras viisumuisto on, kun Conchita Wurst voitti. Mä olin jotenkin ajatellut maailman olevan niin tuomitseva, ettei hänellä olisi mahdollisuuksia menestyä, mutta yllätyin ihan älyttömän iloisesti kun kävikin toisin. .-> ♥ Conchita on muutenkin ihmisenä niin vau!
---

Yhteislista (minun, Kasan ja Miran listat yhdistettynä):
Siis mistä ihmeestä Robin Bengtsson kiipesi kärkeen? .---DD Mun ja Kasan listojen yhdistämisen jälkeen Hold Men piti voittaa, mutta Miran lista tuli sekoittamaan sen suunnitelman. Kunniamaininta Donny Montellin Euroviisu-nenälle. ♥ Suurin osa noista kuvista on hyvin hienoja. Ei mulla sitten enää muuta sanottavaa ole tästä listasta. .-D

---
Ikävä näiden top-listojen tekoa. Mun täytyy laittaa vauhtia tulevaan Soft Cell -listaan!

2 kommenttia:

  1. Kuuntelin noita listoja postausta lukiessa ja kommenttia kirjoittaessa. .-) Viisubiisejä on kyllä vaikea vertailla keskenään, just ja just saisi järjestykseen yhden vuoden biisit mut sit kun pitäisi järjestää parhaista parhaat niin... Omakin lista ois varmaan jo kokenut muutoksia. .-D Oisit voinu tarkistaa maNgan vuoden tosta yhteisvideon aloituskuvasta. .-D Törkeetä ettei meidän Hold Me päässytkään ekaksi, mut D'Nash on myös hyvä ykkönen. .-) Äkkii nyt se Soft Cell -lista valmiiksi niin saadaan siitä kumpikin tehtyä luukku. ,-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on jännä miten miellyttävä musiikkikin on niin hetkikohtaista. Joskus kuuntelee jotain ihan innoissaan, mutta hetken päästä se sama kappale ei tunnukaan enää niin ihmeelliseltä. .-D Vaikeeta tehdä sellaista listaa, mikä aina pitäis paikkansa. .-D Niin tosiaan, aika vajaasti ajattelin, kun en tajunnut maNgan vuotta katsoa tosta listan aloituskuvasta. .--DDD D'Nash on mahtava! <3 Siis pitäis kyllä melkein saada toi Soft Cell aikaiseksi jo joulukalenteriin! Usein listojen teossa menee vaan useampi yö, joten musta tuntuu vähän riskiltä yrittää saada se kokoon. Se järjestyskin on vielä ihan epäselvä. Mutta jos näyttää että olen useamman päivän jo etuajassa, niin voin sen listan vaikka tehdäkin. .-D Olis kiva lähteä vuoteen 2019 tuoreen lista-aiheen kanssa. .-) Kiitos paljon kommentista. <3

      Poista

Euroviisut 2024

Euroviisuista jäi sellainen olo, etten luota enää kyseisen kilpailun rehellisyyteen. Tuntuu, että voittajamaa on sovittu etukäteen tuomarist...