tiistai 4. joulukuuta 2018

Kapinointiunia

Kirjoitan pari mun huvittavaa kouluaiheista unta. .-D

---

Mä olin ala-asteen kouluruokalassa nyt aikuisena. Ne tilat oli siellä tosi suuret, kauniit ja valoisat, paljon mahtipontisemmat kuin meidän aikana. Vähän ennen kuin olin saapunut ruokalaan, ala-asteaikainen opettaja oli kertonut siitä, kuinka kouluruoka maksoi valtiolle paljon, eikä ilmainen kouluruoka tulevaisuudessa ollut enää varmaa. Kävelin kuitenkin siellä ruokalassa mun ala-asteaikaisen ystävän kanssa. Katsottiin kummatkin lihaklönttejä vähän ällöksyen. Päätin kysyä koulun keittäjältä:
"Missä täällä on vegaaniruoka?"
"Ei meillä ole vegaaniruokaa tarjolla", keittäjä vastasi.
"Miten niin ei ole?" kysyin tosi vaativana, ja katsoin sitä keittäjää silmiin uhkaavalla ja pettyneellä katseella.
Se keittäjä taisi jotain mutista jostain budjettiasioista tai vastaavasta. Kun ei ollut paljon vegaaneja, ei heille kannattanut ruokaa erikseen valmistaa. Mua alkoi ärsyttää ihan suunnattomasti se tilanne, koska kyllähän nyt vegaaneillekin pitää tarjota kunnon ateria! Mun kädessä oli vesilasi ja ajattelin, että voisin vaan viskoa ne vedet keittäjän naamalle. Ihan sen takia vaan, että mulla on vapaa tahto toimia miten haluan. Niin mä sitten toiminkin, ja keittäjä suuttui ja huusi jotain, että minä ja mun kaveri ei saada enää syödä siellä, ja meidän pitäis tulla keittiöhommiin korvataksemme huono käytös. Mä sanoin meneväni yksin, koska olin kiistan aiheuttanut, ja se mun "kaveri" katsoi mua todella ärtyneesti ja viskoi omat astiansa mun syliin.

Sen sijaan, että olisin pessyt meidän astioita keittiössä, aloinkin huuhdella mun valmistamaa hametta. .-D Se oli aivan sairaan likainen. Mulla oli jokin suihkutin, jolla suhin edes-takaisin likoja irti. Se keittäjätäti tuli mulle jotain ivaamaan, että mun kannattaisi vaihtaa värit käänteiselle tässä tapauksessa, jotta näen hameen likakohdat selkeämmin. Keittäjä vaihtoi pesupöydän valaistusta, ja hame muuttui sen seurauksena mustaksi, jolloin myös ne liat pongahti hyvin esiin. Mä olin loppuajan tosi ystävällinen keittäjälle, ja kiitin häntä aina vinkeistä, mutta hän oli siitä huolimatta päättänyt vihata mua varmaan koko loppuelämänsä. .-D

---

Olin taas ala-asteella aikuisena, ja istuin luokassa. Mä olin rikkonut jotain sääntöjä, minkä takia yks pölvästiope huusi mulle naama punaisena, miten tyhmä ja kuriton minä olin ja tyyliin miten maailma loppuu mun käytöksen takia. Mun moraali kuitenkin sanoi, etten ollut tehnyt mitään väärää, ja olin tosi hyvin omassa voimassani. Mulla oli ikään kuin näkymätön "suojakilpi"/energiakenttä itseni ympärillä, mistä sen open raivovihat ei päässeet läpi. Niinpä mua ei harmittanut se tilanne yhtään. Katsoin vain huvittuneena miten se ope raivosi mulle. .-D Siellä luokassa istui muitakin meidän entisiä luokkalaisia, ja muistelen heidän olleen ihan "hui" siinä tilanteessa, mutta mulla itsellä oli vaan voimakas olo.

Tää oli musta todella voimallinen uni. Vanhentuneet jumi-ajatusmallit ei enää vaikuta mun elämään. Toi kyseinen ope aiheutti mulle aikoinaan oikeastikin traumoja, ja se sai mut tuntemaan oloni huonoksi, ja siksi tää uni tuntui niin hyvältä. Se ei ollut koskaan totta, mitä se sai mut uskomaan. .-)

2 kommenttia:

  1. Ei hyvänen aika nauroin tolle keittäjäunelle vaikka olit sen jo mulle aiemmin kertonut. .--D Huvitti se vaatteen pesu käänteisillä väreillä. XD Onks toi ruokalakuva ihan oikeesti meidän ala-asteelta vai löysitkö vaan jonkun näköiskuvan? .-D Mitähän sekin meinaa kun näkee näitä unia että on nykyisenikäisenä taas ala-asteella koska mäkin nään liian usein sellaisia unia. .-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskaa että uni huvitti vielä uudelleen. .--D Auttaa paljon kun jättää tollaisia ihmeellisiä yksityiskohtia kertomatta. .-D Unilogiikka on mahtavaa! Otin googlesta vaan jonkinlaisen kuvan, joka kuvas parhaiten unen ruokalan tunnelmaa, ei sentään oo meidän ala-asteelta. .--DD Luin äsken jotain unisymbolijuttuja nopeasti, missä sanottiin että koulun käyminen unessa tietää menestystä kirjoittajana. .--D Ei se kyllä ihan vastaa kysymykseen. Voisko se olla niin, että selvittää isona ihmisenä jotain ala-asteen aikana käyneitä tilanteita, mikä silloin lapsuudessa ei onnistunut? Hmm. Ne sun matematiikka 2018 -unet on kyllä hienoja. <3 Kiitos iloisesta kommentista. .->

      Poista

Euroviisut 2024

Euroviisuista jäi sellainen olo, etten luota enää kyseisen kilpailun rehellisyyteen. Tuntuu, että voittajamaa on sovittu etukäteen tuomarist...